۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

کشتی قهرمانی جوانان آسیا - تایلند؛

طاهری، قادریان و صالحی‌زاده فینالیست شدند/ دو شانس مدال برنز در روز نخست

طاهری، قادریان و صالحی‌زاده فینالیست شدند/ دو شانس مدال برنز در روز نخست

مرحله مقدماتی از روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا با راهیابی سه نماینده ایران به دیدار نهایی و دو کشتی‌گیر دیگر کشورمان به دیدار رده‌بندی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا از ظهر امروز(پنجشنبه) در شهر پوکت تایلند آغاز شد که رامین طاهری در وزن 66 کیلوگرم، یوسف قادریان در وزن 84 کیلوگرم و سیدمصطفی صالحی‌زاده در وزن 96 کیلوگرم فینالیست و در اوزان 55 و 74 کیلوگرم نیز بهروز ملکی و فرشاد رستمی‌کیا راهی دیدار رده‌بندی شدند. همچنین امید قادری در وزن 60 کیلوگرم نیز از دور رقابتها کنار رفت.

بنا بر این گزارش، نتایج نمایندگان ایارن در شش وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن 55 کیلوگرم بهروز ملکی در دور نخست مقابل محمود جان محموداف از ازبکستان با نتیجه 9 بر 5 شکست خورد ولی با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل ساگار شیریتزوجی از تاجیکستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید تا برای کسب مدال برنز با یوکی تاکیشیتا از ژاپن مسابقه دهد. در این وزن 12 کشتی گیر حضور داشتند. در این وزن کشتی گیران کره‌جنوبی و ازبکستان دیدار پایانی را برگزار می‌کنند.

در وزن 60 کیلوگرم که 11 کشتی گیر وزن کشی کردند، امید قادری در دور نخست مقابل دانیار کالینکوف از قزاقستان با نتیجه یک بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل نماینده ژاپن، قادری از دور مسابقات کنار رفت. در این وزن کشتی گیران ژاپن و قرقیزستان فینالیست شدند.

در وزن 66 کیلوگرم، رامین طاهری در دور نخست جانگ مین کیم از کره‌جنوبی را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم آپی چی ناتال از تایلند را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. طاهری در دیدار نیمه نهایی نیز فرزاندا نادیروف از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و فینالیست شد. در این وزن که 11 کشتی گیر حضور دارند، رامین طاهری از ایران و خوسراو آبلوبردیف از تاجیکستان دیدار پایانی را برگزار می‌کنند.

در وزن 74 کیلوگرم که 12 کشتی گیر حضور دارند، فرشاد رستمی‌کیا برابر آمانالی آتایف از ترکمنستان با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید و در دور دوم سینگ کارپ ریت از هند را با نتیجه 6 بر 4 مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل سامات شیرداکوف از قزقیزستان با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای کسب مدال برنز به مصاف برنده کشتی‌گیران کره‌جنوبی و تایوان برود. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و قرقیزستان فینالیست شدند.

در وزن 84 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل سینگ پراب پال از هند با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد. قادریان در دیدار نیمه نهایی آسخات آمان بیک از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر 3 مغلوب کرد و فینالیست شد. در این وزن که ده کشتی گیر وزن کشی کردند، در دیدار پایانی به مصاف جان هیونگ چوئی از کره‌جنوبی می‌رود.

در وزن 96 کیلوگرم که ده کشتی گیر حضور دارند، سیدمصطفی صالحی‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عبدالرحیم حیدر از عراق با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی مقابل جهانگیر توردیف از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی رسید و فینالیست شد. کامبار ژوروبیکوف از قرقیزستان و صالحی‌زاده از ایران دیدار فینال این وزن را برگزار می کنند.

رقابتهای اوزان 50 و 120 کیلوگرم این مسابقات فردا(جمعه) در شهر پوکت تایلند برگزار می‌شود که رضا خدری و محمد مدرسی به مصاف حریفان خود می‌روند.
 

کد خبر 2075386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha